2/12-16 Bondi Beach

Idag var det +35 grader och vi bestämde oss för att åka till kända Bondi Beach! Vi trodde att det bara var att ta tunnelbannan till Bondi junction men efter vi kom fram där var vi tvugna att ta bussen till stranden. Efter att ha stått i en kö i ca 30 min utav att det kommit någon buss så kom det 1 buss och den tog bara på 8 pers så dörrarna stängdes mitt framför min och Bedas nos. Så det var bara att vänta på nästa buss igen. Då frågade vi en dam hur lång tid det skulle ta för oss ifall vi skulle gå och hon sa "det vill ni inte göra, det är långt. Tar ca 20-30 minuter." hallå eller?! Det är ju inte långt alls ju! Men eftersom vi redan hade väntat i 40 min på en buss och nu stod längst fram i kön och en annan buss skulle komma 5 min senare så tänkte vi att då står vi kvar.  Upp på bussen hoppade vi sen kom vi fram till Bondi beach. Jag är faktiskt lite besviken på den här också, jag trodde det skulle vara en mycket större strand än vad det var (ja, jag kankse har fått en annan uppfattning om stora ständer  nu men ändå). Men stranden var fin i alla fall. Ingen vid och kristallklart blått vatten med vit strand, men eftersom det inte var någon vind så kunde inte surfarna surfa och jag hade jättegärna viljat låna en bräda och surfa. Men insåg att det inte var värt det eftersom det knappt fanns några vågor. Efter stranden så kollade vi lite på bikinis och sen på väg hemåt, vilket tog en jävla lång tid eftersom alla bussar var fulla och vi frågade några som satt där och väntade hur länge de hade väntat, då sa de i 30 min. Så jag och Beda kollade på varadra och bara nej, vi går till tunnelbanan, det går snabbare. Tur att vi gjorde det för det kom bara 2 st bussar och körde om oss och de var knökfulla av människor. När vi kom fram till hostlet efter många om och men (vi åkte lite fel och var allmänt borta i bulan) så fixade vi oss i ordning och åkte till vår käna vän Niko som vi träffade uppe i Cairns. Han bor 30 minuter "utanför" Sydney med tåg, Eastwood, och det var härligt att få träffa honom igen. Vi satte oss på en bar och drack lite cider/öl, pratade och sen gick vi hem till Niko för att se hur han bor. Efter lite flumm där så inser Beda att vi inte har något tåg hem så vi fick sova kvar hos honom, som tur var gjorde det inget för hans del.

Kommentera här: