Mandly

Mandly och Mandly beach var nog något som jag verkligen gillade med Sydney. Dock så tog det oss 2 timmar att ta oss dit då vi var tvungna att först hoppa på en buss till centralen sen hitta en båt som skulle ta oss till rätt plats. När vi väl klurat ut vilken bår det var så gick den och vi hann inte med den. Så vi fick vänta i 30-40 minuter på nästa båt. Men när den väl kom och vi var på den och den började åka ut (de avgick från operahuset) så fick vi världens syn på operahuset! Den vinkeln var så fin och bra och jag önskade verkligen attt det inte var så mcyket folk på båten så att jag kunde fått bättre bild, men det är ju bara ett önsketänkande. Vi hade ju även kollat upp vädret och såg att det skulle spricka upp och bli soligt runt 13-tiden så vi försökte komma till ön så att vi var där runt 12. Väl framme på ön (kan man ens kalla det för ö?! tror inte det är en ö..) så var det en jättemysig och fin liten del utav staden. Där skulle jag lätt vilja bo, det var mer avslappnat, rent och luftigt. Kändes mycket bättre än de andra ställena. Så på vägen till strande så gick vi förbi massor utav butiker och vi/jag kunde inte låta bli att gå in i massor utav dem. Stranden i sig var inte så märkvärdig heller, den var inte så bred men den var lång. Dock inte så imponerade men det var i alla fall en strand och det var vatten nedanför - som  var varmt! Vi chillade på stranden till ca kl 16 då det blev lite för mulet och vi  bestämde oss för att gå och kolla i de andra shopparna. Vi hittade även en marknad så vi kollade runt på den. För mig blev det att jag köpte en bok som jag kan skriva i som har omslaget av världskartan, tänkte att jag kunde skriva ner lite funderingar och sånt där. Samt att det blev ett mobilskal i trä med en kolibri på, dock jävligt dyrt men det var så fint så kände att jag var värt det.

Kommentera här: