Svenskar lät er!

Igår gick jag runt i den stora staden för att fotografera. Hade sett en kyrka i förrgår när jag åkte förbi där på kvällen och kände att jag ville besöka det. Tog med mig min kamera och som jag sagt tidigare så får ni se bilderna från systemen när jag kommer hem till Sverige och kan fixa dem på min Mac, för min bärbara dator vill som sagt inte sammarbeta med mig. Kyrkan var otroligt vacker och jag skulle lätt tänka mig att gifta mig där inne! Den var stor, pampig och det lilla jag kunde se inuti så var den helt fantastisk (ja, ni ser ju på bilderna). Jag kom dock dit när det var skolavslutning så kunde inte gå in i den som jag ville, men njöt utav utsidan och den fina musik som spelades där inne. Helt sjukt ändå att min kropp fylldes med så mycket lycka och var så avslappnad som den var. Efter någon timma där så började jag gå nedåt hamnen och fotograferade där, flugorna följde efter mig som om jag vore en häst. Så när jag väl nådde första stranden så blåste det på ganska bra så de försvann, äntligen! Jag gick bort mot stranden vid mitt hostel och kollade på när några surfade, dock var det inte så bra vågor för surfarna så blev inte så många bilder. Sedan gick jag mot hostelt igen och lämnade mina saker, tog plånboken och skulle ut och hitta mat. Men förstår inte, här i Newcastle ligger allt så utspritt, man måste gå i flera minuter för att ens hitta ett ställe att äta på. Dock hittade jag inget ställe och gick tillbaka till hostlet efter ca 1 timma. Väl där berättar mina roomies att det är gratis bbq och vem hakar inte på det?! Dock så var det korv, och seriöst korven här kan jag inte äta. Nog med att jag redan har svårt att äta korv i Sverige men seriöst här ser det ut som små snoppar med använda kondomer på. Äckligt jag vet! Kan knappt se när andra äter korvarna så längtar faktiskt hem till vanlig svensk korv som i alla fall ser lite normal ut och inte har en använd kondom på sig. Vegoburgarna som serverades var dränka med ströbröd så de kunde jag inte heller äta.. Efter bbq var det spel och mitt bord var seriöst bäst! Vi vann 3/4 matcher och segern bara rullade in, killen från hostlet som anordnade allt sa även att vi var det trevligaste och lättsammaste bordet och verkligen gick all in för att vinna. Men hallå, man vill ju alltid vinna och vi var 9 vinnarskallar vid ett bord, och speciellt vill man vinna om man får gratis alkohol! Hallå eller?! Haha! Senare försökte jag hitta något att äta, klockan var ca 21.30 men seriöst allt var stängt. Så min kvällsmat fick bli mjölk, äpple och choklad. Oerhört bra kvällsmat haha!
Senare på kvällen spelade vi lite kort, delade med oss av historier och spelare lite pingis.

Verkligen det bästa med det här är att man aldrig är själv. På varje hostel så blir man som en liten familj med sina roomies, helt underbart och jag verkligen älskar det!

Juste, glömde kanske säga det i förra inlägget men jag fick ju så klart min säng vid fönstret som var öppet hela dagen och natten, rädd för att det skulle krypa in spindlar i min säng? Ja lite! Vilket har resulterat i att jag satte upp mitt ena lakarn för fönstret och gjorde min säng som en liten koja! Hur mysigt som helst. Men inatt så ville jag verkligen inte sova själv där, kände mig Kramsjuk och en utav grabbarna är verkligen en kille med hjärta av guld! Så synd att han reser uppåt och jag neråt.. Men fick i alla fall sova i hans rum i Hans säng och jag är så tacksam för det. Ibland behöver man lite närhet och så glad att någon stället upp på det. Men något som jag har insett här är att killarna är mycket mer hjärtvänliga och vill ta hand om en, de vill inte att man som tjej ska gå ensam ute på kvällen eller om man som jag är lite Kramsjuk så erbjuder de en kram eller en plats i deras säng. Vet inte hur jag ska förklara det, men det är en speciell känsla att alla kommer från olika länder, med olika erfarenheter och alla vill dela med sig utav det de kan. Man känner verkligen att alla respekterar alla och vi är här på samma villkor. Vet inte riktigt vart jag vill komma med detta, kanske att folk inte ska vara så instängda och själviska som de kan vara hemma..

Blir dock bara 2 bilder eftersom wi-fi är dåligt så det tar timmar att ladda upp bilder men ska försöka fixa det!

Kommentera här: