Sydney jag är här nu!

Kom i tid till bussen i alla fall och där träffade jag en utav tyskarna som jag spelade kort med igår. Väl där fick vi vänta i ca 15 minuter extra på bussen eftersom den var sen som vanligt. Men det gör inget så länge man har gott sällskap. När vi kom på bussen ser vi att den är full som en kastrull men vi hittade lyckligtvis hittade vi 2 st lediga säten som vi fick. På vägen till Sydney så försökte jag ladda upp inlägg med bilder på bloggen, men som sagt intenet är inte så bra här och speciellt inte nu när jag är i behov utav wifi. Det är så sjukt segt och tar onödigt lång tid att ens ladda upp bilder, men vad gör man inte för att ni ska få se vad jag gör om dagarna. Bussresan var bara på 2,5 timma så det var helt okej. Känns nästan konstigt att åka så kort tid.. Somnade i ca 30 minuter och vaknade precis till när vi skulle åka över Harbour Bridge och på min vänstra sida så ser jag Oprahuset, så jävla coolt och fick mig verkligen att inse att jag är i Sydney. Såg även några fina parker som jag vill till och fotografera så blir nog inte så mycket strandläge här inte. Men fått nästan lire nog utav stränder nu, vill se så mycket och ibland får man prioritera vad man vill se. När bussen väl var framme och jag hade greppat mina grejer så tittade jag och min tyska kompanjor Sebastian på varandra frågande och undrade hur vi skulle ta och hur vi skulle kunna ta oss till Kings Cross där vi båda har vårat boende, dock inte på samma hostel. Efter lite funderingar så kom jag på att Beda hade skickat en förklaring till mig hur jag skulle ta tunnelbanan till Kings Cross, så vi köpte biljetter, eller ja jag tankade mitt Opalkort som jag fick utav jim (han glömde dte i Byron Bay när han skulle upp till Noosa). På hållplatsen i Kings Cross så mötte Beda upp mig och det var skönt att se ett bekant ansikte igen. Jag checkade in på hotdtlet och eftersom det är så många som bor här nu så har de uppgraderat mig till ett 4-bädds rum, så sjukt skönt! Jag lämnade mina väskor, bytte om och sedan gick vi iväg för att käka min efterlängtade kebab, och det var nog den godaste kebaben på länge! Helt underbart och perfekt satt den i mage. Efter kebaben så pratade vi lite med några grabbar på hostlet och det är sjukt många som är från sydamerika. Har precis träffat min första kuban, massa chilienare och en från Argentina. Det blev sen ett prommenad till operahuset och på vägen dit så såg vi ett stor båt som ´var för militären och jag menar verkligen att den var enorm! Ungefär som 4 stycken birka cruses om inte mer, kankse 5 st.. Den var giganto i alla fall. När vi nästan var framme vid operahuset så står dte en full gubbe som kastar sten mot en bergvägg så det studsar åt alla håll och kanter. Vi småsprang fort förbi så vi inte skulle bli träffade eller att han skulle göra något annat, väl upp för trappan där så möter vi 2 stycken tyskar som vi hänger med för resten av dagen. Så sköna och chill, enkla att prata med och fulla av energi precis sådana människor som jag gillar. Vi såg Operahuset tillsammans med bron, sen började vi gå så att vi skulle komma fram till operahuset och det är så sjukt många turister med selfisticks så vet inte hur många bilder jag hamnat på. Men blev lite full av bus så jag började joina random människors bilder, så sjukt kul! På vägen till operahuset träffar jag även på Sebastian igen som previs varit där och kollat och skulle till vårat ställe. Efter massa bilder på vägen till operahuset och på operahuset och bron så blev det att vi gick till The Rocks, den äldsta stadsdelen i Sydney som var oerhört mysig men sjuuukt dyr. Grabbarna försökkte hitta ett ställe att dricka öl på och nästan alla ställena var det 20 aud för 1 liten öl så slutade med att vi hamnaste på en irländsk pub, vilket jag tycker är sjukt mysigt. Efter lite mer utforskning utav staden så blev det att käka lite mat och nu ska jag sova. Vill verkligen försöka få upp alla bilderna men som sagt, internet är sjukt segt här.

Kommentera här: